wtorek, 13 maja 2014

Proste ciasto kruche z budyniem i malinami:)


Podpatrzyłam to ciasto u mojej znajomej, szybkie w wykonaniu, w pieczeniu również, idealne z każdymi owocami, i świeżymi i mrożonymi, zapewniam. Kruche ciasto w połączeniu z budyniem i malinami to dosłownie niebo w gębie. Jeśli macie w zanadrzu gości na pewno im zasmakuje:) Przepis na małą blaszkę 25x25 cm

Składniki na ciasto kruche:

300 g mąki pszennej 
200 g zimnego masła pokrojonego w kawałki
80 g cukru pudru+ 20 g cukru trzcinowego muscovado( można pominąć i dać pełne 100 g cukru pudru).

Dodatkowo:
1 opakowanie budyniu waniliowego
500 g malin( może być mniej)

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni.

Wszystkie składniki zmiksować w malakserze do powstania "piasku". Kiedy weźmiecie w rękę ciasto przy zaciśniętej dłoni ma się zlepiać:)

Ugotować 1 budyń waniliowy( lub śmietankowy) według przepisu na opakowaniu.Ja użyłam takiego na 500 ml mleka.

Połowę ciasta wysypać na wysmarowaną masłem i wysypaną mąką blaszkę( moja 25x25 cm), docisnąć

.
Wyłożyć na ciasto zamrożone lub świeże maliny( lub inne owoce jakie macie pod ręką), polać gorącym budyniem, nie zakrywając dokładnie owoców.
Drugą połowę ciasta lekko ugniatać dłonią( zrobić kruszonkę) i posypać na budyń.

Wstawić do gorącego piekarnika , piec 35 minut:)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz