czwartek, 18 października 2012

Kruche ciasto kakaowe z owocami i kruszonką



Zachciało mi się jakiegoś ciasta. Po ostatnich wybrykach kuchennych pozostało mi trochę ciasta kruchego mocno kakaowego
( przepis na ciasto znajdziecie w oryginale  na blogu Moje Wypieki).

Na talerzu z owocami leżały leniwie dwie nektarynki, samotna brzoskwinia i kilka rumianych jabłek.
Długo się nie zastanawiałam...Po prostu zrobiłam ciasto..wyszło pyszne, delikatnie słodkie, ponieważ ciasto kakaowe jest tu
dość wytrawne. Spróbujcie.
 
Potrzebujemy na ciasto:
 
* 2 szklanki mąki pszennej( odejmujemy 3 łyżki i dodajemy
3 łyżki ciemnego kakao).
* 200 gram masła( najlepsze chłodne)
* 1/2 szklanki cukru pudru
* 2 żółtka
 
Ciasto kruche szybko zagniatamy, wkładamy do lodówki na jakieś
30-40 minut aby się schłodziło. Kiedy je wyjmiecie nastawcie piekarnik na 180 stopni.
Okrągłą tortownicę wysypujemy tartą bułką i wylepiamy dno i boki.
 
Dodatkowo przygotujcie :
 
* 2 duże lub 3 średnie jabłka pokrojone w plasterki
( obrane ze skóry i oczyszczone z nasion)
* 2 nektarynki i 1 duża brzoskwinia( pokrojone w plastry)
* 3 łyżki brązowego cukru
 
Kruszonka na wierzch ciasta:
 
Stara zasada  to 2:1:1, czyli 2 części mąki , 1 część cukru
oraz 1 część tłuszczu
:

 * 150 g mąki( można wymieszać tortową i zwykłą wrocławską)
* 60 g cukru( najlepiej cukru pudru)
* 60-70 g masła
 
Wszystko razem mieszamy. Kiedy robicie kruszonkę kolejny raz w życiu , robimy to na wyczucie ręki. Musi być w miarę sypka
ale i łączyć się w "grudki" kiedy ją uciskamy...
 
A teraz wykonanie- banalne:
 
Na wyłożony kakaowy spód układamy warstwami owoce, w takiej kolejności jak Wam odpowiada. Możecie podzielić ciasto na 3 części
i w każdej ułożyć inny owoc, ja pomieszałam wszystkie ze sobą.


 


Posypujemy wszystko brązowym cukrem i posypujemy kruszonką.

 


Wkładamy do pieca i pieczemy około 50 minut w 180 stopniach.









Ciasto kiedy jest ciepłe jest pyszne.Takie zazwyczaj pożeramy.
Kiedy ostygnie i uda się, że poleży jeden dzień, staje się wilgotne
i jeszcze lepsze. Owoce typu brzoskwinia czy nektarynka można zastąpić na przykład śliwkami. Wszystko zależy od Was. Smacznego.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz