środa, 24 października 2012

Placki ziemniaczane z dodatkiem dyni:)

Środek tygodnia..Cały dzień poza domem..głód doskwierał
mi strasznie..Kiedy tylko wróciliśmy do domu w ciągu 5 minut zrobiłam obiad - placki ziemniaczane z dynią...
Zawsze zastanawiałam się, czy lepiej robić je z surową czy podgotowaną dynią?
Padło na surową, ponieważ nie miałam zbyt dużo czasu.
Żołądek przyklejał mi się do kręgosłupa:{
Mała uwaga. Zrobiłam je w 5 minut ponieważ wszystko zmiksowałam
w moim ukochanym thermomixie. Wy możecie zrobić to w blenderze,
lub po prostu zetrzeć wszystko na tarce( mam na myśli dynię, cebulę oraz ziemniaki.)
 
Potrzebujemy:
 
* 350 g ziemniaków obranych
* 350 g obranej ze skóry dyni
* 1 surowa marchewka
* 2 jajka całe
* 4 łyżki płatków owsianych
* 6-7 kopiastych łyżek mąki pszennej
* 1 płaska łyżka soli
* 1 średnia cebula
 
 
Jeśli robicie placki przy użyciu blendera( a polecam), twarde składniki typu dynia, ziemniaki, marchew i cebula zmiksujcie
na średniej grubości masę. Dodajcie pozostałe składniki
i jeszcze raz użyjcie blendera.Nasze placki prawie gotowe:)
Smażcie na rozgrzanej patelni z dodatkiem oleju.
Podajemy z kwaśną śmietaną lub jogurtem naturalnym oraz cukrem
( u mnie brązowym). Mniam!

Uwaga w zależności od dyni może ona zawierać więcej lub mniej wody..dlatego jeśli uznacie, że ciasto jest zbyt luźne dodajcie jeszcze jedną łyżkę mąki:)

 


Przepis podstawowy na placki ziemniaczane pochodzi z książki TM.
Smacznego!
 









 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz