czwartek, 31 stycznia 2013

Zupa mięsno-warzywna pod tytułem" czyszczenie lodówki"

Dawno nie jadłam zupy gulaszowej, jednakże bardzo lubię mięso mielone w zupie, oraz pomidory..Nie mogłam się zdecydować, więc zrobiłam gulaszową na mięsie mielonym z pomidorami i innymi warzywami:) Wyszła całkiem niezła, pikantna, tak jak lubię.



Potrzebujemy: 

* 500 g mięsa mielonego
* 4 ząbki czosnku

* 1 średnia cebula
* mały kawałek selera

* 4-5 średnich marchewek
 * 1 puszka malutkiej kukurydzy w kolbach
* pół papryki czerwonej
* 4 łodygi selera naciowego
* 1 puszka pomidorów krojonych bez skórki
* 2 łyżki koncentratu pomidorowego
* 1 spora pietruszka
*  1 szklanka zielonej soczewicy
* zioła do smaku( dałam 2 łyżeczki przyprawy śródziemnomorskiej)
 ale nie koniecznie. Można zastąpić odrobiną suszonego oregano oraz bazylii.
* 1 płaska łyżka soli ( jest to orientacyjna ilość ponieważ każdy dosolić może według uznania)
* odrobina chili( dla pikantnego smaku:)

Wykonanie:

Czosnek i cebulę obieramy i kroimy na małe kawałeczki i podsmażamy. Wszystkie pozostałe warzywa podane w przepisie,  kroimy w spore kawałki dorzucamy do cebuli i czosnku i podsmażamy na oliwie na patelni , łącznie z pomidorami z puszki.
Kiedy wszystkie przejdą smakiem odstawiamy na bok. 

Mięso mielone wrzucamy do garnka, doprawiamy według uznania
( dałam po trochu czosnku, majeranku, słodkiej papryki i odrobinę soli) i smażymy na odrobinie oleju. Dorzucamy warzywa z patelni, dolewamy wody, dodajemy koncentrat pomidorowy sól i zioła.
Po około 30 minutach gotowania dorzucamy soczewicę i gotujemy kolejne 30 minut. Gotowe!
Nie gotujmy jej zbyt długo, aby warzywa pozostały jędrne.

Bardzo sycąca zupa, dodatek ziół dodaje śródziemnomorskiego charakteru a jej lekko pikantny smak rozgrzewa w chłodne dni.






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz