piątek, 29 marca 2013

Baba drożdżowa



Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami za oknem.
Bardziej stawiałabym na Boże Narodzenie , gdy patrzę na pogodę za oknem:(.
Przepis na babkę mam z fantastycznej książki Siostry Anastazji, której ciasta są bardzo smaczne. Baba w smaku jest delikatna jak puch, rośnie niesamowicie szybko, ciasto w smaku delikatne.
Robiłam już kilka babek drożdżowych, jednak ta jest na prawdę smaczna. 

Potrzebujemy:

0,5 kg mąki
3 żółtka
1/2 szklanki oleju
50 g drożdży
1/4 l mleka
3 łyżki cukru
rodzynki( wcześniej sparzone osuszone i obtoczone w mące)

Wykonanie:

Drożdże, łyżka cukru oraz odrobina letniego mleka wrzucamy do kubeczka i rozcieramy( robimy rozczyn).

     Pozostałe składniki wrzucamy do miski, a kiedy zaczyn drożdżowy podrośnie dodajemy do pozostałych składników.
Wyrabiamy ciasto aż będzie odstawało od miski.
Przykrywamy wilgotną ściereczką i odstawiamy na około 30-40 minut do podwojenia objętości. Ciasto wyrośnięte, przekładamy do formy na babkę, wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą, do połowy jej wysokości( z podanej ilości ciasta wychodzą dwie średnie babki).Ponownie odstawiamy w ciepłe miejsce aż baba urośnie. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut.
Gotową babkę polewamy lukrem lub czekoladą jeśli lubicie. Smacznego:)





2 komentarze:

  1. Wlasnie ja pieke . Jestem ciekawa czy bedzie tak piekna ja Twoja :-)
    Pozd. RK:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że będzie smakowała, piękna już jest, widziałam, idealna wręcz, to moja jedyna i ulubiona drożdżowa baba!!!:)

    OdpowiedzUsuń