wtorek, 2 września 2014

Przepyszny ketchup bez konserwantów

Sezon na pomidory jeszcze trwa. Korzystajmy więc z niego
 ile się da. W ostatnim czasie ponownie byłam na prezentacji mojego kochanego urządzenia, któremu jestem wierna od wielu lat
a mianowicie 
( Thermomix).
kolejną książkę z przepisami do kolekcji. Pierwszy przepis jaki z niej zrobiłam to prawdziwy domowy ketchup. Gęsty, wyrazisty, na prawdę smaczny. Trwałość w lodówce około 3 miesiące, jedank po pasteryzacji śmiało możemy go przechowywać całą zimę. Z podanego przepisu wychodzi jeden słoik około 0.66 litra. 

Potrzebujemy
* 1 kg pomidorów( u mnie lima)
* 150 g czerwonej papryki
* 2 małe cebule
* 2 ząbki czosnku
* 100 g octu jabłkowego
* szczypta gałki muszkatołowej
* szczypta gorczycy
* kilka ziaren pieprzu
* 1 liść laurowy
* 1 łyżeczka papryki słodkiej
* 1 mała papryczka chili( tylko jeśli robicie ostry ketchup)
* 1 łyżeczka soli
* 100 g miodu

Pomidory pokroić w ćwiartki, paprykę,paprykę ostrą cebulę i czosnek  drobno pokroić . Wszystko wrzucić do garnka, dolać połowę octu jabłkowego i gotować około 40 minut na małym ogniu pod przykryciem. Następnie dodać pozostałe składniki i gotować około 20 minut do zgęstnienia. Całość należy porządnie zmiksować razem ze wszystkimi przyprawami( łącznie z liściem i pieprzem).
przelewać gorące do słoika i zakręcić. Przechowywać w lodówce:)
Można również słoiki z ketchupem wstawić do garnka i spasteryzować około 15 minut.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz